theolddannyeriksson

skriver om konsumtion ..

Publicerad 2010-10-28 11:27:53 i Allmänt

Lämnat in mitt arbete och har redan fått bra respons.
Jag är nöjd, tycker det är kul att skriva och få ge
ut mina egna åsikter.

"Min uppgift under ett projekt på Tumba Gymnasiums mediaprogram var att ta reda på vad det finns för kläder och hur vi människor konsumerar. Jag var också tvungen att tänka igenom själv hur jag konsumerar. Det jag tog reda på var information om hur kläder görs, hur många som drabbas och hur affärerna runt omkring oss tänker när det gäller ekologiskt och såklart fick jag fråga runt om vad mina medmänniskor tyckte och tänkte om kläder. För mig är det självklart att jag tar den billigaste av två varor även fast dom är likadana. Det finns en spärr i mitt huvud som säger ” Ta det billigaste”. Såhär är det bara inte för mig utan för alla oss, vi står inte inne i affären och tänker miljösmart utan vi tänker bara på hur våran ekonomi ska gå runt och så vi kanske får lite pengar över i slutet av månaden."

En liten del av mitt arbete :)
Nu är det snart lunch och dagen har gått skit segt, jag är jätte hungrig och vill

bara hem och sova! Inte på bra humör.. tråkig skoldag och Desiré är inte här.
Nehe vi höres ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela